Search:

by-bar – (Re)Brand Design

Womens- & Kidswear

by-bar – (Re)Brand Design

In 2008 starte Barbara Brenninckmeijer haar eigen merk in Amsterdam en groeide het binnen 10 jaar uit tot een zeer succesvol (internationaal) merk, 25 man sterk. De behoefte om hun visie, missie en waarden te verankeren en duidelijker uit te dragen werd groter en groter. Voor (online)retailers, agenten, consumenten, zakelijke partners als haar team(s) moest helder zijn wat by-bar zo uniek maakt.

 

Aan de hand van enkele sessies met vragenlijsten en moodboards werd de missie, visie en merkwaarden vrij snel helder en verankerd in een handboek. Ook werd de marktpositie opnieuw bepaald en daardoor ontstond de vraag om opnieuw te kijken naar hun brand design. Samen met creative studio No Office uit Amsterdam, ontwikkelde we het nieuwe logo en is de huisstijl aangepast op de website, nieuwbrief, social media, drukwerk zoals lookbook, hangtag, signing, verpakking etc. en is een styleguide ontwikkeld.

 

Flyer, Brandstory & mini-museum

 

Ter inspiratie en ondersteuning in het contact met alle retailers heb ik voor de afdeling sales een flyer ontwikkeld en een digitale presentatie gemaakt die de salesagenten gebruiken tijdens hun bezoek aan de winkels. Voor consumenten heb ik op de website van by-bar onder het kopje ‘about’ de brand story geschreven. En in de showroom op het hoofdkantoor is een mini museum ingericht waarmee retailers op een speelse en subtiele manier een goed beeld krijgen van de geschiedenis van het merk.

 

website

By-Bar

Date

23 oktober 2018

Category

Ideeën en Creatie

Share