Search:

Noeser – Brand Identity

Kidswear

Noeser – Brand Identity

Het Nederlandse kinderkledingmerk Noeser, opgericht in 2013 door Annuska Toebast Wensink, had de volgende branding vragen: hoe kan het merk NOESER na 4 jaar, met behoud van haar huidige identiteit, nog sterker geladen worden? Zodanig dat (inter)nationale inkopers, consumenten en de investeerder beter begrijpen waar het merk voor staat én NOESER zich sterker onderscheidt t.o.v. haar concurrenten. Om op deze vragen een antwoord te krijgen zijn we begonnen met het in kaart brengen van de identiteit van het merk. Aan de hand van moodboards, vragenlijsten en gesprekken werd in een paar sessies helder waar het merk voor staat en is het merk-template ontwikkeld.

 

Brand (re)Design

 

Daarna hebben we het logo en de huisstijl aangepast en de brandstory geschreven. Vervolgens hebben we een uniek brandbook en styleguide ontwikkeld en zijn alle merkuitingen opnieuw bekeken en aangepast zoals de website, social media, het lookbook, de nieuwsbrief, hangtags, giftbox en beursstand. Ook hebben we ideeën voor de campagnebeelden & video besproken en is een unieke kinder kleurplaat ontwikkeld. Het team heeft hierdoor een solide en vernieuwende basis gekregen van waaruit ze verder kunnen bouwen aan hun unieke merk.  

Date

21 april 2018

Category

Advies, Ideeën en Creatie

Share