Search:

O My Bag – Brandscan

Accessory Label

O My Bag – Brandscan

O My Bag, is een eco-vriendelijk accessoire label opgericht in 2010 door onderneemster Pauline Wesselink. Na 5 jaar, waarin het merk flink groeide en het team steeds groter werd, rees de vraag of de unieke missie, visie en waarden nog consistent werd uitgedragen.

 

In 2015 heb ik via een brandscan inzichtelijk gemaakt hoe ze hun merk eenduidiger en sterker kunnen laden. Allereerst hebben we de identiteit van het merk opnieuw onder de loep genomen, missie, visie en waarden. Vervolgens zijn we naar de doelgroep gaan kijken en heb ik de verschillende middelen gescand op inconsistentie in merk-identiteit en stijl zoals de website, nieuwsbrief, social media, lookbook etc. en heb ik suggesties aangereikt ter verbetering.

 

Creatie – Brandbook

 

Om inkopers op de beurs als in de showroom te laten zien wat O My Bag als merk zo uniek maakt, rees de vraag om een brandbook te ontwikkelen dat qua inhoud als stijl naadloos aansluit bij het huidige merk. Daarnaast had het brandbook ook intern de functie om het merkverhaal te communiceren en nieuwe medewerkers te inspireren.
Op basis van hun speciale eco-leer ontwierp ik een booksleef in samenwerking met hun tassenrestaurateur en met grafisch vormgeefster & product designer Mickey Philips het brandbook.

Website

O My Bag

Date

23 september 2015

Category

Advies, Ideeën en Creatie

Share